اخلاق و کسب و کار

در فضای ناهموار اقتصادی امروز از یک سو و از طرف دیگر اخلاق و کسب و کار بین المللی در بازار جذاب ۲ میلیون ایرانی با اهداف و برنامه های مشخص برای ورود به بازار ، لازم است برندهای داخلی تجارت خود را بررسی کنند. مدل. و بر اساس یک برنامه استراتژیک دقیق با آگاهی از رفتار مصرف کننده (U&A) و همچنین ساخت یک نام تجاری پویا (از دیدگاه مصرف کننده) – برندی که می تواند نیازهای مصرف کنندگان امروزی و راه حل بهبود مستمر در محصول و خدمات را شناسایی کند خود – باید مورد توجه کارآفرینان محترم ایرانی قرار گیرد.

اخلاق و کسب و کار

اخلاق و کسب و کار

اخلاق به عنوان سیستمی از ارزش ها و باید ها و نباید ها تعریف می شود که بر اساس آن خوب و بد یک سازمان مشخص می شود و اعمال بد از خوب تشخیص داده می شود.

بنابراین ، سازمان اخلاقی سازمانی است که از مسئولیت خود در قبال حقوق طبیعی و قراردادی کلیه عناصر محیط (از جمله محیط داخلی و خارجی ، مستقیم و غیرمستقیم) آگاه بوده و به آن پایبند باشد. داشتن منشور چند وجهی اخلاق حرفه ای و حسابرسی اخلاقی تصمیمات مدیریتی از مهمترین شرایط پایبندی به مسئولیتهای اخلاقی است.

از جمله باید های  اخلاقی در حوزه مشتریان عبارتند از:

– پای بندی به تعهدات

– انصاف و قسط

-صداقت و صراحت

-خدمات پیش از فروش، خدمات حین فروش و خدمات پس از فروش

– حفظ حریم شخصی، رازداری و امانت داری

– سرعت در تحویل کالا و ارائه خدمات

-تحویل به موقع و بی عیب کالا

-نقدپذیری نسبت به اعتراض مشتریان

-اطلاع رسانی در خصوص کالا، زمان و نحوه تحویل، ابعاد و مشخصات کالا.

همچنین سازمان ها علاوه بر اصول اخلاقی یاد شده به نبایدهایی نیز محدودند. این نبایدها در جهت حمایت و حفظ حقوق مشتریان و جلوگیری از فریب کاری و ظلم به مشتری است. این نبایدها با رهیافت اخلاقی به کار برده می شود:

– زیان رساندن به مشتری

– تبعیض و رانت خواری

– فریب دادن مشتری از طریق پنهان ساختن مشخصات کالا

-فریب از طریق در آمیختن کالای کم ارزش

-گران فروشی از طریق مشتریان دروغین

– کم فروشی

-فریب از طریق اطلاع رسانی

-گران فروشی .

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *