هوشمندی کسب‌ و کار (Business Intelligence)

هوشمندی کسب‌ و کار Business Intelligence

هوش تجاری یا هوشمندی کسب‌ و کار (Business Intelligenc) یک عامل موثر برای تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل هدفمند کسب و کار از رقبای سازمان به منظور تصمیم گیری استراتژیک و حتی گردش فوری است. در سالهای اخیر ، هوش تجاری به یکی از مفاهیم اساسی مدیریت تبدیل شده و در فرهنگ سازمانی در سازمانهای پیشرو جای گرفته است. افزایش هوش تجاری ، سازمان را از اطلاعات محیط کسب و کار آگاه می کند ، تجزیه و تحلیل صحیح و به موقع داده ها و اطلاعات را امکان پذیر می کند.

هوشمندی کسب‌ و کار Business Intelligence

هوشمندی کسب‌ و کار Business Intelligence

نتایج به صورت فرم ها و گزارش های مناسب ذخیره می شود و در صورت لزوم ، به عنوان گزینه ای برای تصمیم گیری بیشتر در اختیار مدیران قرار می گیرد. به این ترتیب ، جریان اطلاعات و دانش در متن سازمان تسریع می شود؛ کارآیی و اثربخشی تفکر جمعی و فرایند تصمیم گیری را بهبود می بخشد. بنابراین ، مدیران سازمان با درک بهتر از فضای چالش برانگیز تجاری می توانند نقاط قوت ، ضعف و روند کار رقبا را از طریق مهارت ها ، برنامه ها و فناوری ها ، داده ها و اطلاعات مربوط به قابلیت ها ارزیابی کنند.

به این ترتیب ، تصمیم گیرندگان برای ایجاد استراتژی متناسب با سیاست اصلی سازمان به منظور فراهم آوردن امکان حضور و رقابت در فضای چالش برانگیز ، اقدامی انجام داده اند. سازمان های هوشمند استراتژی های رقبا را بهتر و سریعتر پیش بینی و تحلیل می کنند و از شکست ها و موفقیت ها می آموزند. سیستم های هوش تجاری استخراج الگوها و عملکردها را از داده ها در مراکز داده امکان پذیر می کند.

این الگوها به مدیران کمک می کند تا گزارش ها را برای تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک تهیه کنند. برنامه های سیستم های مبتنی بر هوش تجاری را می توان از منابع مختلف مانند سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی ، مدیریت ارتباط با مشتری ، مدیریت زنجیره تأمین ، چرخه اتوماسیون اداری و اطلاعات بازار تجارت استخراج و تجزیه و تحلیل کرد تا الگوها را شناسایی و موارد را همانطور که گفته شد تشخیص دهید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *