کسب و کارهای کوچک در ایران

کسب و کارهای کوچک در ایران

کسب و کارهای کوچک در ایران

کسب و کارهای کوچک در ایران از نظر بستر ایجاد خود به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: مشاغل اینترنتی و مشاغل فیزیکی و خود آنها نیز به موارد دقیق تری تقسیم می شوند. البته به دلیل پیشرفت های امروزی فناوری های مبتنی بر اینترنت ، انجام این تمایز کاملاً ممکن نیست. اکنون بدون استفاده از اینترنت و امکانات آن ، عدم استفاده از چنین ابزاری منجر به شکست کامل مشاغل کوچک خواهد شد.

دسته بندی مشاغل

هر انسانی برای رفع نیاز‌های مالی روزمره خود نیازمند داشتن شغل است. عموم مشاغل باکار کردن برای شخصی تحت عنوان، کارفرما، مافوق یا عناوین این‌چنینی تعریف می‌شود، اما در این میان افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند شیوه متفاوتی برای کسب سود، داشته باشند و کارآفرینی را ترجیح می‌دهند.

کسب و کارهای کوچک در ایران

کسب و کارهای کوچک در ایران

از کسب و کارهای کوچک در ایران به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

طراحی داخلی

امروزه با پیشرفت مد و اهمیت زیباسازی منازل و شرکت ها ، داشتن دکوراسیون مناسب به یکی از اهداف جامعه تبدیل شده است. طراحی مناسب فروشگاه ها ، گالری ها می توانند نقش مهمی در جذب مشتری داشته باشند. اگر در این زمینه دانش ، خلاقیت و مهارت دارید می توانید تجارت کوچک خود را راه اندازی کنید. برای ایجاد چنین مشاغلی ، جدا از امکانات اولیه مانند دفتر ، تجهیزات و مجوزهای لازم ، باید تخصص و مهارت لازم را نیز پیدا کنید. سرمایه لازم برای شروع این کار با اجاره دفتر و خرید تجهیزات بکار رفته در آن برابر است. چیدانه یکی از مشاغل ایرانی در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی است که ارتباط بین مشتری و صاحبان مشاغل را برقرار می کند. از طریق چیدانه می توانید خدمات طراحی دکوراسیون منزل ، محل کار یا هر محیط دیگری را به متخصصان بسپارید تا آنها این کار را به صورت حرفه ای برای شما انجام دهند. چیدانه در سال ۱۳۹۲ توسط مهدی ساخاپور تاسیس شد و خدمات آنها را می توانید از طریق وب سایت چیدانه مشاهده کنید.

مشاور امور قراردادها

به دلیل نیاز به آشنایی با قوانین ، در تنظیم قراردادهای کار، پیچیدگی هایی وجود دارد. در این راستا ، بسیاری از کاربران به دنبال خدمات مشاوره ای در زمینه قرارداد هستند. هزینه ایجاد چنین مشاغلی همان طراحی و توسعه وب سایت است.

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک در ایران، طراحی لباس میباشد:

پوشاک یکی از صنایع بسیار بزرگ در زندگی بشر است. برای راه اندازی چنین شغلی شما به یک کارگاه تولیدی ، یک خیاط حرفه ای و یک مکان برای فروش محصولات خود نیاز خواهید داشت. این الزامات بسته به وضعیت زندگی شما می تواند به سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان به بالا نیاز داشته باشد. مارک “تان تورشت” یکی از موفق ترین مارک های ایرانی در زمینه طراحی لباس است که از اوایل دهه ۱۹۷۰ آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۸۳ با نام تجاری “تن تورشت” لباس های ساخته شده از الیاف طبیعی را تولید و عرضه کرد و مورد استفاده قرار داد.

مشاور آنلاین در زمینه های تخصصی مانند محاسبات

اگر کسی هستید که در زمینه های خاصی مانند اقتصاد ، امور مالی ، حقوق ، بازاریابی اطلاعات تخصص دارد ، می توانید مهارت های خود را با یک مشاور آنلاین کسب کنید. این کار را می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها انجام دهید. ایجاد این نوع شرکت ها نیاز به سرمایه گذاری اولیه زیادی ندارد. داشتن یک وب سایت یا کانال در شبکه های اجتماعی نیازهای شما را تأمین می کند و هزینه های لازم برای این کار از ۱ میلیون تومان شروع می شود. “تجارت” یکی از مشاغل مربوط به معرفی متخصصان در این زمینه است. شما می توانید خدمات مشاوره ای و تخصصی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق اطلاعات تماس با آنها تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید. زمینه های عملی شامل فروش و بازاریابی ، بیمه ، سرمایه گذاری ، تجارت ، حقوقی ، مالیاتی ، راه اندازی مشاغل کوچک و مدیریت منابع انسانی است.

این ها مواری از کسب و کارهای کوچک در ایران بودند که با نگاهی جامع تر میتوان برنامه های راهبردی ویژه ای را به هر یک اختصاص داد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *