در حالی که هیچ کدام از ابزارهای بازاریابی محتوا نمی تواند جایگزین استراتژی درست و برنامه ریزی شده باشد اما برای راحت تر کردن کارها باید به معرفی بهترین ابزارهای تنظیم استراتژی محتوا بپردازیم. این ابزارها برای اهداف مختلفی را از ایده پردازی محتوا گرفته تا تولید محتوا، تبلیغ ، بهینه سازی و موارد دیگر را ارائه می دهند.
HubSpot’s Website Grader
اولین ابزارهای تنظیم استراتژی محتوا HubSpot’s Website Grader است که با تجزیه و تحلیل سایت شما ، این وب سایت می تواند گزارشی از وضعیت بازاریابی شما ارائه دهد. با کمک این وب سایت ، بخشهای مختلف وبلاگ و شبکه های اجتماعی شما تجزیه و تحلیل می شود و گزارشی به شما ارائه می شود که می توانید بر اساس آن مطالب خود را بهینه کنید.
blog idea generator
برای ایده پردازی این ابزار بسیار عالی است. کافی است یک کلمه یا یک اصطلاح چند کلمهای وارد کنید تا موضوعات بسیاری به شما پیشنهاد دهد.
Feedly
این ابزار موضوعات جدید و به روز متناسب با کسب و کار شما را به همراه ایدههایی جالب برای تولید محتوا ارائه میدهد.
buzz sumo
این ابزار محبوبیت موضوعات و محتواها را از میزان اشتراک گذاری آنها در شبکههای اجتماعی میسنجد. پس ایدههایی که از این ابزار میگیرید در واقع علاقهای است که مخاطبان در شبکههای اجتماعی به موضوعات مختلف نشان دادهاند.
Blog Post Headline Analyzer
با کمک این ابزار می توانید عناوین محتوا را تجزیه و تحلیل کنید. متن را از نظر کیفیت کلمات کلیدی ، تراکم کلمات کلیدی و حتی جستجوی کلمات کلیدی بررسی کنید.