فن بیان در برخورد با مشتری

فن بیان در برخورد با مشتری

ارتباط مناسب از هر تخفیف یا تبلیغات موثرتر است. شما باید به فن بیان در برخورد با مشتری و نحوه پاسخگویی توجه کنید. اما داشتن یک روش ارتباطی “متفکرانه” با مشتری دقیقاً به چه معناست؟ برای برقراری ارتباط موثر چه کاری باید انجام دهید و چگونه باید فکر کنید؟ استراتژی موفق در پس زمینه سخنرانی شما چیست؟
دقیقاً مانند هنگام نواختن یک قطعه موسیقی ، هنگام صحبت با مشتری باید به لحن و ریتم صحبت خود نیز توجه کنید.

فن بیان در برخورد با مشتری

فن بیان در برخورد با مشتری

اگر لحن شما درست نباشد ، برقراری ارتباط دشوار می شود. به عنوان مثال: “چه چیز دیگری؟” و “چه کاری دیگر برای کمک به من انجام داده ای؟” مقایسه کنید معنی این دو سوال یکسان است اما تأثیر آنها از زمین به آسمان متفاوت است.

پس از بررسی کارکنان خود ، استانداردهای مکالمه و بیان با مشتری را تعیین کنید. همه کارمندان هنگام مکالمه با مشتری ملزم به استفاده از استاندارد خاصی هستند ، اما از آنجا که هر کدام صدای منحصر به فرد خود را دارند ، دیگر نگران تکثیر و مکانیزه شدن نباشید.

فن بیان در برخورد با مشتری

مثال قبلی را به خاطر بسپارید: “چه چیز دیگری؟” و “چه کاری دیگر برای کمک به من انجام داده ای؟” جمله اول به وضوح لحنی خصمانه و تلخ را برمی انگیزد و جمله دوم کاملاً دوستانه و حرفه ای است و در تعامل با مشتری بسیار مفید و دلپذیر است.

از زبان خوب و مثبت استفاده کنید

استفاده از عبارات و جملات مثبت باعث ادامه مکالمه می شود و از سو  تفاهمات احتمالی جلوگیری می کند. کلمات منفی مانند شما نمی توانید ، نباید و دارید جنبه های منفی بسیار منفی دارند. سعی کنید مشکل مشتری را برطرف کنید و چیزی نگویید که واکنش او را برانگیزد.
تغییر مکالمات از منفی به مثبت کلید حل مشکلات ارتباطی است. در واقع ، دانستن فن بیان خود با مشتری باعث می شود که او احساس بهتری داشته باشد. به یاد داشته باشید که مشتری به کاری که برای شما و توانایی های شما انجام داده اند توجه می کند.
کوتاه ، سخت نیست
مهم نیست که نامه یا نامه ای طولانی که برای مشتری می فرستید خوب ، جالب یا مودبانه باشد ، اکثر مشتریان حوصله خواندن متن های بیش از ۱۰۰۰ کلمه را ندارند. بنابراین جملات و پاراگرافهای خود را کوتاه کنید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *