چه چیزی باعث موفقیت در برندسازی می شود؟

چه چیزی باعث موفقیت در برندسازی می شود؟

چه چیزی باعث موفقیت  در برندسازی می شود؟

خلق و ایجاد یک برند قوی تنها آغاز سفر شما برای گسترش یک تصویر قدرتمند از بیزینس و شرکت شما است. اصول اساسی و بنیادینی که تا کنون با هم یاد گرفتیم تنها گام های اولیه در ساختن پایه های برندسازی شما هستند.

چه چیزی باعث موفقیت در برندسازی می شود؟

چه چیزی باعث موفقیت در برندسازی می شود؟

با این حال آنها بدون داشتن یک استراتژی مناسب، تلاش های شما را به نتیجه نخواهد رسید. وقتی که به برندینگ و برندسازی فکر می کنید بسیار بهتر است که آن را به صورت یک فرآیند پیوسته و ادامه دار ببینید نه اینکه آن را به شکل یک مرحله مجزا ببینید که باید آن را انجام داد و بعد کنار گذاشت.اینکه یک برند با رشد تدریجی، پیوسته در حال تکامل باشد و بر اساس سلیقه مخاطبانش پیش برود کاری دور از انتظار نیست.موفق ترین برند ها آن هایی نیستند که یک روش را انتخاب کرده و به عنوان اسحله نگه داشته اند.

بلکه بهترین شرکت ها همیشه در حال تنظیم برندها و تیز کردن اسلحه خود هستند تا بهترین توازن را برقرار کرده و نگرش ها و بینش هایی که در ذهن خود طرح ریزی کرده اند را به بهترین نحو تکمیل کنند.

پیش از آنکه به بررسی این برندهای شاخص و برجسته بپردازیم، اجازه دهید به بررسی این نکته بپردازیم که برندهای بزرگ و موفق چه کارهایی در برندسازی انجام می دهند که همیشه در اوج و دید همه قرار گیرند.

برند های موفق چه کارهایی می کنند؟

تمامی شرکت های موفق و رده بالا در دنیا از برندینگ به عنوان یکی از ابزار های برتر افزایش فروش و سود استفاده می کنند. در اینجا به ذکر برخی از مواردی می پردازیم که آنها انجام می دهند.

داشتن یک هویت برند واضح

برند بسیار بیشتر از یک ابزار مارکتینگ است؛ این همان شیوه ای است که جهان شرکت شما را با آن می شناسد و درک می کند.

شرکت های بزرگ و موفق بیش از آنکه آن را تنها برای فروش کالاها استفاده کنند، با آن هویتی قوی و تعیین شده برای شرکتشان خلق می کنند.

تمرکز بر روی مخاطبان

خیلی مواقع فراموش می کنیم که برندها برای چه چیزی هستند؟ هرچند این موضوع که تیم شما فکر کنند برند شما بسیار فوق العاده است موضوع مهمی است، اما سهامداران شرکت شما خواهان این هستند که برندسازی شما بر روی مخاطبان بازار هدف تمرکز داشته باشد.

یکی از بهترین مثال هایی که در این رابطه می توان زد شرکت هول فودز مارکت (Whole Foods) است:

این شرکت که یک فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مواد غذایی است یک برند با شعار “زندگی سالم”  را بنیان گذاشت که همیشه بر روی این پیام خود باقی ماند و به وضوح مخاطبان خود را هدف قرار داد.

از تبلیغات سرگرم کننده که همیشه انسان های فعال را به تصویر می کشد تا محصولات شرکت، همگی جنبه های سلامتی و ارگانیک بودن محصولات این کمپانی را به تصویر می کشند،

این شرکت همواره می داند که با چه کسانی در حال صحبت است و کاملا می داند مخاطبانش چه کسانی هستند. با به خاطر داشتن این نکات، تلاش هایی که آنها در ارتباط با نام تجاری و برندینگ خود انجام داده اند همیشه موفقیت آمیز بوده است.

به قول ها و وعده های خود عمل کنید

برند شما فعالیت ها و اهداف شرکت شما را برای مصرف کنندگان شرح خواهد داد. روش تبلیغات، بازاریابی و حتی شعارهای تبلیغاتی شما بیش از هر چیز در طول زمان،در مورد شرکت شما و اینکه چگونه تجسم می شود به مشتریان اطلاعات خواهند داد. یکی از راه هایی که باعث از دست رفتن مشتریان می شود این است که قول ها و وعده های خود را نقض کرده و با آنها صادق نباشید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *