برند برتر

برند برتر

ظبق گزارش صد برند برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ که با سال ۲۰۱۹ تفاوت هایی دارد، برندهای آمازون ، اسپاتیفای و نتفلیکس از بزرگترین رشدهای رتبه بندی در زمان شیوع ویروس کرونا هستند.برندهای زوم  و تسلا در رده گزارش بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ اینتربرند قرار می گیرند و برند مایکروسافت با پیشی گرفتن از برند گوگل، وارد سه لیست برتر می شود

برند برتر

برند برتر

برندهای تازه وارد به لیست صد برند برتر سال ۲۰۲۰:

برند اینستاگرام با رتبه ۱۹

برند یوتیوب با رتبه ۳۰

برند زوم با رتبه ۱۰۰

برند تسلا با رتبه ۴۰

و برند جونی والکر با رتبه ۹۸

برندهای فناوری مانند برند اپل، برند آمازون و برند مایکروسافت جزو ۱۰ برند برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

در برند آمازون بیشترین افزایش ارزش را مشاهده می کنید و در برندهای اسپاتیفای و نتفلیکس بیشترین رشد در رتبه بندی و برند تازه وارد به لیست، برند اینستاگرام بسیار غافلگیرانه وارد لیست شده است.
برندهای که بر پایه فناوری هستند رشد را نشان دادند، در حالی که برندهای خرده فروشی در میان التهابات جهانی دست و پنجه نرم می کنند.

برند برتر

در میان بحران‌ها و التهابات جهانی با تأثیر قابل توجه آن در تجارت در سال ۲۰۲۰ ، اینتربرند برندهایی را معرفی کرده است که در رتبه بندی بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ بهترین عملکرد را داشته اند. همانطور که انتظار می رفت، در ۱۲ ماه گذشته برندهای رسانه های اجتماعی و ارتباطات وضعیت خوبی داشته اند و برند اینستاگرام (شماره ۱۹) ، برند یوتیوب (شماره ۳۰) و برند زوم (شماره ۱۰۰) برای اولین بار در رتبه بندی قرار گرفته اند. برند تسلا با ارزش تجاری ۱۲،۷۸۵ میلیون دلار بار دیگر در رده بندی رتبه ۴۰ قرار گرفت.

برندهای رسانه ای

برند اسپاتیفای با رتبه ۷۰ ، با افزایش ۵۲ درصدی ارزش نام تجاری به ۸۳۸۹ میلیون دلار آمریکا – جهش ۲۲ پله ای در رتبه بندی، در حالی که برند نتفلیکس (Netflix) با ۴۱ درصد افزایش به ۱۲،۶۶۵ میلیون دلار، به رتبه ۴۱ رسید. اسراتژیهای مختلف در تجارت در این موفقیت نقش داشته اند.

  • ده برند برتر

برند آمازون با ارزش ۲۰۰،۶۶۷ میلیون دلاری بهترین عملکرد را کسب کرد و رتبه ۲ را کسب کرد و ارزش برند را ۶۰٪ افزایش داد. در حالی که برند اپل جایگاه نخست خود را در جدول حفظ کرده است، افزایش ارزش برند مایکروسافت در سال جاری (۱۶۶،۰۰۱ میلیون دلار) به معنای پیشی گرفتن از گوگل (رتبه ۴) است تا به رتبه ۳ برسد.

برند گوگل برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ به بعد از جمع سه نفر برتر خارج شده است.

در همین حال، رتبه ۵ برند سامسونگ (۶۲،۲۸۹ میلیون دلار آمریکا) برای اولین بار به جمع پنج برند برتر تبدیل شده است.

برند کوکاکولا رتبه ۶ (۵۶۸۹۴ میلیون دلار)، برند تویوتا رتبه ۷ (۵۱،۵۹۵ میلیون دلار)، برند مرسدس بنز رتبه ۸ (۴۹۲۶۸ میلیون دلار)، برند مک دونالد رتبه ۹ (۴۲۸۱۶ میلیون دلار) و برند دیزنی رتبه ۱۰ (۴۰،۷۷۳ میلیون دلار آمریکا). ده برند برتر ۵۰٪ ارزش کل جدول امسال را تشکیل می دهند.

 

  • تاثیر ویروس کرونا بر برندها

همچنین در رتبه بندی بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ “تأثیر ویروس کرونا” مشاهده شد که بسته شدن فروشگاه های جهانی باعث افت ارزش برند زارا Zara (رتبه ۳۵) و برند اچ اند ام H&M (رتبه ۳۷) به ترتیب ۱۳٪ و ۱۴٪ شد که هر دو حداقل شش مکان سقوط کردند رتبه بندی این سالها پس از دو سال به عنوان بخش برتر در حال رشد، برندهای لوکس در سال ۲۰۲۰ مورد توجه قرار گرفتند ، به جز برند هرمس رتبه ۲۸ که بین ۱-۹٪ افت کرد.

سایر برندها و صنایع از “تاثیر ویروس کرونا” بهره‌مند شده اند، به ویژه لجستیک (حمل و نقل) که رشد متوسط ​​۵ درصدی داشته است – UPS (رتبه ۲۴) ، FedEx (رتبه ۷۵) و DHL (رتبه ۸۱) همه رشد مثبت برند را مشاهده کرده اند.

 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *