۷ عامل اصلی برند های موفق


در حجم رقابتی که امروز بین کسب و کارها وجود دارد هیچ چیز به اندازه ی ایستادگی کردن و گسترش یک هویت منحصر به فرد تو سط یک استراتژی درست نمی تواند باعث موفقیت در این رقابت شود. در حالی که این بدیهی است کیفیت محصول یا خدمات، در نام تجاری شما موثر است که اغلب در قلب شرکت ها رشد می کنند.
جری مک لافلین می گوید: برند مجموع درک و چیزی که مردم در سر خود درباره ی شما دارند است محصول، خدمات، یک سازمان، یک علت، یا یک ایده. برند سازی یعنی ساخت یک برنامه حساب شده و ماهرانه برای ایجاد درک مورد نظر در ذهن شخص دیگر. اجازه دهید به بررسی ویژگی های مشترک مارک های موفق بپردازیم ، بنابراین شما می توانید نام تجاری خود را بر این اساس ایجاد نمایید.
۱٫ دانش مخاصب شناسی
بهترین برند ها یک درک کامل از بازار هدف خود و چگونه ارتباط برقرار کردن با آن ها دارند، مگر اینکه آن یک زنجیره بزرگ مانند وال مارت، بیشتر کسب و کار یک سری مخاطبان خاص را پیگیری.و دنبال می کنند. درک بازار هدف مهم است، زیرا فراهم می کند جهت رسیدن به یک کمپین بازاریابی، همراه با هویت کلی از یک نام تجاری، در حالی که کمک به ایجاد، ارتباط ارگانیک انسان بین یک کسب و کار و مخاطبان آن است.
تلاش برای این که همه را در بازار هدف خود جای دهید می تواند نتیجه عکس در کار شما بگذارد و باعث شود تبدیل به یک بر آبکی شوید پس برای راه اندازی یک برند موفق بازار هدف بسیار مهم است.
۲٫ منحصر به فردی
ایجاد هویت نام تجاری نیاز به یک چیزی متمایز دارد. به عنوان مثال شرکت اپل به نوآوری و زیبایی در محصولاتش معروف شده است و یا پیتزا دومینو به شما تضمین می دهد سفارش شما را ۳۰ دقیقه ای به دست شما می رساند و گرنه آن رایگان می شود وهمچنین کفش تامز به ازای هر کفشی که از ان خریداری می شود یک کفش رایگان به یک کودک نیازمند هدیه می دهد. ایجاد یک هویت تکراری یک ایده انقلابی تقاضا نیست. شما باید یک ایده ای داشته باشید که شما را از دیگر رقبا جدا نماید. بعضی اوقات ممکن است یک شرکت از یک ترفند استفاده کند و روی آن تمرکز کند و همان باعث شود که شناخت تر شود و همه آن را با آن بشناسند.
پس اگر تا به حال ایده ای نداشته اید که شما را منحصر به فرد کند به فکر باشید.

۳٫ شور و اشتیاق
اگر برند خود را شما در زمان کوتاهی بدون شور اشتیاق ایجاد کنید به طور قطع نمی توانید آن را در مدت زمانی زیادی حفظ کنید اگر شما نگاهی به شرکت های موفق مثل گوگل و اپل بیاندازید یک شور و اشتیاق خاصی را در کارشان مشاهده می نمایید که باعث انتقال آن به بقیه مخصوصا مشتریان خودشان است.
که این شور در مشتریان باعث تبلیغات دهان به دهان می شود.

۴٫ ثبات
وقتی مشتریان از یک سرویس و یک محصول مرتبا استفاده می کنند انتظار داردند همان کیفیت سابق را دریافت نمایند بهترین مثال در این زمینه رستوران ها و موار غذایی می باشد.
بنابراین هیچ کسی نمی تواند بر شرکتی که در هر زمان یک نوع کیفیت را ارائه می دهد تکیه کند و تا جایی که امکان دارد باید از این تناقض دوری کنیم.
نمونه شگفت انگیز این ثبات مک دونالد است که شما در هر جایی از منو این رستوران سفارش بدهید با جایی دیگر طعم و کیفیت آن تفاوتی نمی کند خواه در چین باشد یا فلوریدا.

۵٫ رقابت پذیری
بدست آوردن بخشی از بازار کار آسانی نیست و اعضای یک تیم باید برای رشد روحیه رقابتی داشته و برای دست یابی به رشد و پیشرفت مرتبا تلاش کنند. وقتی پا به یک صنعتی می گذاریم اگر توقع این را داشته باشیم که بشینیم و منتظر باشیم که مشتریان ما را پیدا کنند کاری کاملا اشتباه است پس باید وارد میدان رقابت شد و با بقیه شرکت به رقابت پرداخت.
۶٫ ارائه دادن
یکی دیگر از بخش های بزرگی که باعث ایجاد یک نام تجاری موفق می شود مصرف کننده از په راه هایی با آن آشنا شود. بدیهی است، شرکت های بزرگ دارای مزیت در معرض دید قرار گرفتن هستند چرا که آنها معمولا بودجه زیادی را صرف بازاریابی و ایجاد اتصالات بیشتر می کنند. آنها به تبلیغات در جاهای مختلفی در تلویزیون و مجلات می پردازند و در خیلی از سرچ ها لینک های اول را به خود اختصاص می دهند.
در این بین فضای مجازی برای ارائه کار خود را نباید فراموش کرد فضای مجازی در سال های اخیر فاصله بین شرکت های کوچیک و بزرگ و همچنین مشتریان را کم کرده است که حتما از این موقعیت باید کمال استفاده را کرد مخصوصا شبکه های مجازی مانند فیس بوک ، توییتر ، گوگل پلاس و لینکدین فقظ باید با روش درست و صحیح در ای ن شبکه ها کار کرد.

۷٫ رهبری
مثل هر تیم در جامعه یا ورزش یک رهبر با تجربه و توانا خیلی می تواند در موفقیت شرکت تاثیر داشته باشد. که در شرکت ها این فرد مدیر عامل و یا مالک آن است. این فرد که با همانگ کردن اعضا شرکت و ایجاد راهکار و استراتژی برای تجارت می تواند باعث شود که شرکت راه درستی را طی کند و با برطرف کردن نقاط ضعف و ایجاد تحرک در مجموعه از بی راه جلوگیری کند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *